Gospodarka, inwestycje, innowacje – podsumowanie VII Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości
Dwa dni debat, ponad 1200 uczestników, 150 prelegentów, blisko 30 paneli dyskusyjnych – tak w skrócie można podsumować VII Polski Kongres Przedsiębiorczości, który odbył się w dniach 24-25 października w Olsztynie. Gościem specjalnym wydarzenia był Jurgen Tiedje – przedstawiciel Komisji Europejskiej ds. badań i innowacyjności.
Najważniejszym celem kongresu było stworzenie platformy porozumienia i wymiany doświadczeń dla przedsiębiorców z sektora MŚP i dużych firm, naukowców, samorządowców oraz administracji centralnej. Motywem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia było hasło „Gospodarka cyfrowa a społeczeństwo – perspektywy rozwoju”.
W ramach kongresu odbyło się blisko 30 paneli dyskusyjnych, podczas których podejmowane były najistotniejsze kwestie związane z rozwojem ekonomicznym i społecznym, jak m.in. poziom polskich innowacji, rola uczelni wyższych w kształtowaniu rynku pracy, wyzwania rynku energetycznego, rozwój regionalny w perspektywie 2014-2020, rynek mieszkaniowy w Polsce, współpraca biznesu oraz samorządów, społeczna odpowiedzialność biznesu, czy komercjalizacja badań. Podczas wydarzenia odbyły się również warsztaty e-faktoringowe oraz liczne spotkania B2B.
– W tym roku istotnym punktem naszych rozmów były kwestie związane z cyfryzacją, automatyzacją oraz korzystaniem ze środków unijnych. Nasza gospodarka potrzebuje współpracy biznesu i nauki, która bezpośrednio przekłada się na jej rozwój. Wybór regionu warmińsko-mazurskiego jako miejsca odbywania się VII Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości nie był przypadkowy. Naszym celem było wyeksponowanie walorów gospodarczych województwa, a przede wszystkim promocja lokalnych firm i samorządów i myślę, że w pełni nam się to udało – mówi Wojciech Pomarański – prezes zarządu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości, organizator wydarzenia.
Podczas kongresu funkcjonowała strefa wystawiennicza, w ramach której polscy przedsiębiorcy, naukowcy oraz samorządowcy mogli promować swoje usługi, produkty oraz tereny inwestycyjne. Organizatorzy zaprosili do strefy wystawienniczej między innymi takie podmioty, jak: Grupa IMPEL, ING Bank Śląski, Wipasz, Mercedes-Benz Polska, Narodowy Fundusz Gwarancyjny, Politechnikę Poznańską, Politechnikę Wrocławską, Miasto Elbląg czy Miasto Giżycko.
W trakcie kongresu nagrodzono również najprężniej działające polskie firmy, uczelnie oraz samorządy, które otrzymały wyróżnienia przyznawane przez Polską Agencję Przedsiębiorczości. Ponadto, podczas wydarzenia odbył się konkurs Start to The Future, w ramach którego wręczono nagrodę jury dla startupu Glaze Prosthetics oraz nagrodę publiczności, którą zdobył startup IQ.Screen. Pierwszy dzień wydarzenia zwieńczyła gala, którą uświetnił koncert Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.
VII Polski Kongres Przedsiębiorczości odbył się pod patronatem honorowym Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, Europejskiego Komitetu Regionów, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Energii, Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Konferencji Rektorów Polskich Uczelni Technicznych, Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Krajowej Izby Gospodarczej, Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej, Unii Metropolii Polskich, Związku Miast Polskich, Związku Powiatów Polskich, Polskiego Instytutu Ekonomicznego oraz Naczelnej Izby Lekarskiej
Patronat medialny: Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, WPROST, Forum Przedsiębiorczości, Biznes Plus w Gazecie Wyborczej, Fintek.pl, Biznes Alert, eGospodarka.pl, Perspektywy, mBrokers, Staleo.pl, Zrobotyzowany.pl, Przedsiębiorcy.eu, Klub Integracji Europejskiej, Product Manager, Forum Samorządowe, Wysokie Napięcie, Dziennik Warto Wiedzieć, Polish Market, My Company, TVP 3 Olsztyn, Radio Olsztyn, Harvard Business Review