Edycja 2018

Aby być konkurencyjnym, trzeba być nowoczesnym – podsumowanie VI Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości

Przed jakimi wyzwaniami stoi polska gospodarka, co wpływa obecnie na jej rozwój oraz czy polskie firmy oraz uczelnie mogą skutecznie konkurować z podmiotami z Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych – między innymi na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy VI Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości, który odbył się 24 i 25 września w Międzynarodowych Targach Poznańskich. W inauguracji wydarzenia wzięła udział Jadwiga Emilewicz – minister przedsiębiorczości i technologii.

Wydarzenie zgromadziło ponad tysiąc uczestników z całej Polski. Najważniejszym celem kongresu było stworzenie platformy porozumienia i wymiany doświadczeń dla polskich przedsiębiorców, naukowców, samorządowców oraz administracji centralnej. Motywem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia było hasło Nowoczesna gospodarka – kapitał dla przyszłości.

W ramach kongresu odbyło się blisko 30 paneli dyskusyjnych, w ramach których podejmowane były najistotniejsze kwestie związane z rozwojem ekonomicznym i społecznym, jak m.in. poziom polskich innowacji, rola uczelni wyższych w kształtowaniu rynku pracy, wyzwania rynku energetycznego, rozwój regionalny w perspektywie 2014-2020, rynek mieszkaniowy w Polsce, współpraca biznesu oraz samorządów, społeczna odpowiedzialność biznesu, czy komercjalizacja badań.  W ramach kongresu odbyły się również warsztaty Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, w ramach których można było uzyskać pomoc związaną ze składaniem wniosków o dofinansowanie projektów.

Motywem przewodnim wydarzenia była synergia nauki z biznesem, wejście polskich firm na rynki globalne oraz nadanie innowacyjnego wymiaru polskiej gospodarce. Jak podkreśla główny Organizator wydarzenia, Prezes Polskiej Agencji Przedsiębiorczości Wojciech Pomarański:

Dotychczas mieliśmy okazję pokazać walory gospodarcze województwa śląskiego, lubelskiego, łódzkiego oraz lubuskiego. W tym roku postawiliśmy na województwo wielkopolskie jako miejsce, w którym współpraca biznesu oraz nauki pozwala na tworzenie wielu innowacyjnych rozwiązań oraz prowadzenie zaawansowanych badań naukowych. Nie zapominamy również o samorządach, których działania rozwijają naszą gospodarkę i stanowiły istotny punkt tegorocznych rozmów – mówi organizator wydarzenia – Wojciech Pomarański – prezes Polskiej Agencji Przedsiębiorczości.

Podczas kongresu funkcjonowała strefa wystawiennicza, w ramach której polscy przedsiębiorcy, naukowcy oraz samorządowcy mogli promować swoje usługi, produkty oraz tereny inwestycyjne. Organizatorzy zaprosili do strefy wystawienniczej  między innymi firmę Volkswagen Poznań, FANUC Polska, Politechnikę Poznańską, Wielkopolskie Centrum Zaawansowanych Technologii, PORSCHE czy Województwo Zachodniopomorskie.

Podczas kongresu nagrodzono również najprężniej działające polskie firmy i instytucje, które otrzymały wyróżnienia przyznawane przez Polską Agencję Przedsiębiorczości. Pierwszy dzień wydarzenia zwieńczyła gala, w ramach której przyznane zostały również nagrody specjalne – Ikona Przedsiębiorczości dla Zygmunta Solorza, twórcy Telewizji Polsat, Ikona Nauki dla prof. Macieja Chorowskiego, dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Ikona Samorządu, którą otrzymał Wadim Tyszkiewicz – prezydent Nowej Soli.

Motywem przewodnim wydarzenia była synergia nauki z biznesem, wejście polskich firm na rynki globalne oraz nadanie innowacyjnego wymiaru polskiej gospodarce. Jak podkreśla główny Organizator wydarzenia, Prezes Polskiej Agencji Przedsiębiorczości Wojciech Pomarański:

VI Polski Kongres Przedsiębiorczości odbył się pod patronatem honorowym Parlamentu Europejskiego, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwa Energii, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Zdrowia, Wojewody Wielkopolskiego, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ambasady Brytyjskiej w Polsce, Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Polsce Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Polskiej Izby Ekologii, Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych Unii Europejskiej, Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, Konferencji Rektorów Polskich Uczelni Technicznych, Związku Miast Polskich  Związku Powiatów Polskich, Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Wielkopolskiego Związku Przedsiębiorców Lewiatan.

Patronat medialny: Polska Agencja Prasowa, Polskie Radio 24, WPROST,  Dziennik Gazeta Prawna, Radio Poznań, Kapitał Polski, Fintek.pl, Inwestorzy.tv, Biznes Plus w Gazecie Wyborczej, Forum Przedsiębiorczości, eGospodarka.pl, Biznes Alert, Forum Samorządowe, Product Manager, Smart City Expert, Staleo.pl, Zrobotyzowany.pl, Perspektywy, mBrokers, HR Standard, Wysokie Napięcie, Portal Komunalny, Przedsiębiorcy.eu, Klub Integracji Europejskiej.

Podczas kongresu nagrodzono również najprężniej działające polskie firmy i instytucje, które otrzymały wyróżnienia przyznawane przez Polską Agencję Przedsiębiorczości. Pierwszy dzień wydarzenia zwieńczyła gala, w ramach której przyznane zostały również nagrody specjalne – Ikona Przedsiębiorczości dla Zygmunta Solorza, twórcy Telewizji Polsat, Ikona Nauki dla prof. Macieja Chorowskiego, dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz Ikona Samorządu, którą otrzymał Wadim Tyszkiewicz – prezydent Nowej Soli.

Motywem przewodnim wydarzenia była synergia nauki z biznesem, wejście polskich firm na rynki globalne oraz nadanie innowacyjnego wymiaru polskiej gospodarce. Jak podkreśla główny Organizator wydarzenia, Prezes Polskiej Agencji Przedsiębiorczości Wojciech Pomarański: